PREKRŠAJNA PRIJAVA PINKU ZBOG EMISIJE U KOJOJ JE VUČIĆ IZAŠAO IZ FRIŽIDERA

Nakon pisanja CINS-a da je Pinkova izborna emisija u kojoj je Aleksandar Vučić izašao iz frižidera kršenje zakona, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je prekršajnu prijavu protiv te televizije.

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) je još u julu ove godine pisao da je emitovanjem ove emisije Pink prekršio zakon, ali da REM nije podneo prekršajnu prijavu. Dva meseca kasnije, prijava je podneta nakon dopunskog izveštaja stručne službe REM-a, a u njoj se, između ostalog, navodi da je ta emisija zapravo oglas i da je umesto zakonom dozvoljenih 12 minuta u toku jednog sata, trajala skoro dva sata. Ona takođe nije na propisan način odvojena od ostatka programa.

Ova emisija nije usamljen slučaj reklamiranja Srpske napredne stranke (SNS) na Pinku koji je prešao zakonom dozvoljenu minutažu. REM je u prekršajnoj prijavi naveo i da je tokom poslednje izborne kampanje Pink 43 minuta uživo prenosio izbornu konvenciju naprednjaka u Nišu.

Inače, REM je prekršajne prijave podneo i protiv Prve i televizije Happy. Prva je poput Pinka prenosila konvenciju SNS-a iz Niša, a Happy je promovisao Ivicu Dačića u jednoj od svojih emisija duže nego što je to zakonom dozvoljeno.

S obzirom da je reč o političkoj promociji izbornih lista, ni Prva ni Happy, poput Pinka, nisu na propisan način ove reklame odvojili od ostatka programa, što je REM takođe naveo kao njihove prekršaje.

Finalni izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2022. usvojen je u avgustu. Iz izveštaja se vidi da je vladajuća SNS dominantnu ulogu imala na Pinku, ali i na ostalim televizijama sa nacionalnom pokrivenošću.

IZVOR: CINS

Najnovije

INOVACIJE U MEDIJIMA 3.0 – NIŠ

STEVAN RISTIĆ: „Dobar dan svima, dobro došli na tribinu Asocijacije medija, danas ćemo razgovarati o inovacijama. Poslednji put smo o inovacijama razgovarali...

ODBIJENA TUŽBA MILENIJUM TIMA

Sudija Višeg suda u Beogradu Maja Peković Savić odbila je tužbu kompanije Milenijum tim protiv osnivača Regionalne informativne agencije JUGpres, NVO Centar...