Bolest britanske princeze od Velsa Kejt Midlton pokazala je globalnu žeđ za lošim vestima i najgorim scenarijima, izjavio je FoNetu zamenik glavnog urednika Nedeljnika Branko Rosić i ocenio da su “rezervoari zlobe” konstanta ljudskog bića.
Govoreći u serijalu razgovora Kiosk o medijskoj sceni, Rosić je ukazao da se svet zatresao od griže savesti, pošto je Midlton saopštila da je teško bolesna.
Kako je primetio, to je, međutim, kratko trajalo i “tek što je ustala sa te klupe, poluga između medija i konzumenata je krenula u potragu za novim informacijama.”
On smatra da je to bio trenutak u kojem se svet na kratko zapitao “dokle je mogao da ide u toj zlobi i radoznalosti.”
“Živimo u eri obilja informacija, ono što je bilo pre dva sata, sustiže nešto drugo i zato je neophodna konstantna proizvodnja vesti, ali ne običnih, nego nadražaja da bi se privukla pažnja”, rekao je Rosić.
Upitan zašto je video zapis u kojem je Midlton saopštila javnosti da je teško bolesna, umesto da otkloni zablude, otvorila nove zablude, Rosić je odgovorio da su sve projekcije uvek bile ka “groznom finalu.”
“U slučaju Kejt Midlton su projektovani svi najgrozniji finali i ona je morala da se pojavi ‘od krvi i mesa’ da ne bi i dalje manipulisali i režirali situacije kakve nema”, objasnio je Rosić.
Prema njegovom viđenju, narod ne podosi da nešto bude samo vest, već mora da “hrani radoznalost”.
Zbog toga sve izgleda kao da mediji najviše žele da “zavire u njen bolnički karton ili da otvore prozor ordinacje da pročešljaju šta je to'”
On je konsatovao da je trenutno medijsko ineresovanje za slučaj Midlton dovelo do toga kreaori lažnih vesti “ne veruju da išta može biti istinito.”
Ako govorimo o globalizaciji teškog sadržaja, promena u tretmanu kraljevske porodice je samo u tome što je ona “isturena u neku radoznalost koja prevazilazi radoznalost za nekom pop zvezdom, rekao je Rosić, ukazavši da se od članova britanske kraljeske porodice očekuje stalni monitoring.
“Mi živimo u doba selebriti kulture, pretvarajući čitavu porodicu u neki pop bend ili postavu holivudskog filma gde je non stop monitoring, čak i zvezde Holivuda mogu da se odmaraju, ali pripadnicima kraljevske porodice to nije dozvoljeno”, smatra Rosić.
Govoreći o sličnim primerima nedopustive medijske radoznalosti, on je pomenuo slučaj ubijene pevačice Jelene Marijanović.
Rosić je objasnio da su mediji vraćali tu priču u matematičkoj formuli koja je bila srazmerna zainteresovanosti auditorima i kada bi zaiteresovanst jenjavala dolazilo je do fenomena koji je nazvao “klikabilnost smrti”.
“Pitanje ko je zlobniji je povratna sprega i koiko god da su radoznali čitaoci ili zlobni mediji im tu glad zadovoljavaju porcijama tabloidnog sadržaja”, obrazložio je Rosić.
Na ptanje kako veštačka inteligencija utiče na stvaranje medijskog sadržaja, Rosić je uzvratio da je svaka tehnološka revolucija pomagala, ali da se ljudska sutina nije menjala.
“Ti rezevoari zlobe i želje za skandalima i krvlju negde su konstanta ljudskog bića i ne znam kako će veštačka inteligencija da ih koriguje, može jedino da pomogne nekome da bude bolji ili gori”, zaključio je Rosić.
IZVOR: FoNet